Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības konkursā PROF iegūtas godalgotas vietas

30.11.2023
Mācības
Informāciju sagatavoja
Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālās vidusskolas sabiedrisko attiecību speciāliste

28. novembrī Ogrē notika Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības (LBAS) organizētais konkurss PROFS 2023, kurā zināšanās par darba tiesībām, darba aizsardzību un sociālo dialogu sacentīsies Zemgales un Pierīgas profesionālo izglītības iestāžu audzēkņu komandas. Zemgales un Pierīgas pusfinālā piedalījās sešas komandas: Ogres tehnikuma, Jelgavas tehnikuma, Aizkraukles Profesionālās vidusskolas un Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālās vidusskolas.

Kadeti risina konkursa uzdevumus

Profesionālo izglītības iestāžu komandas iesūtīja mājas darbus, kurus prezentēja konkursa pusfinālu laikā, konkursa gaitā notika viktorīna par darba tiesību, darba aizsardzības un sociālā dialoga tēmām, kā arī katra komanda uz vietas risināja vairākas situācijas saistībā ar darba vides un tiesiskajām attiecībām. Žūrijā piedalījās konkursa PROFS jautājumu un uzdevumu autori – LBAS darba aizsardzības konsultants Mārtiņš Pužuls un LBAS darba tiesību konsultants Kaspars Rācenājs, kā arī LDDK darba aizsardzības eksperte Laima Beroza un Valsts darba inspekcijas reģionālais pārstāvis.

Konkursa dalībnieki

Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālo vidusskolu pārstāvēja divas komandas. Komanda, kurā piedalījās Sandija Gunta Evarsone, Deivs Birzulis, Rodrigo Ģēģeris, Nikija Tēra, Jānis Logins un Kristofers Baldiņš, ieguva 1. vietu un tiek virzīti uz konkursa finālu, kas notiks 6. decembrī. Savukārt, komanda, kurā piedalījās Līva Grēta Tirzmale, Mārtiņš Ūburgs, Rūdolfs Dunauskis, Daniils Bogdanovs, Jūlija Kaminska, Edvards Palabinskis, ieguva 3. vietu.

Konkurss PROFS notiek ar Valsts darba inspekcijas (VDI) realizētā ESF projekta „Darba drošības normatīvo aktu praktiskās ieviešanas un uzraudzības pilnveidošana” aktivitātes “Izglītojošas aktivitātes profesionālo izglītības iestāžu audzēkņiem” atbalstu. Konkursa mērķis ir veicināt profesionālo izglītības iestāžu audzēkņu interesi un izpratni par darba tiesībām un darba drošību, uzsākot darba gaitas, kā arī veicināt viņu izpratni par sociālo dialogu.

Foto: Kaspars Rācenājs